Brak komentarzy

PO CO PLYWAĆ?

Pływanie uchodzi od stuleci za jedną z najpopularniejszych dyscyplin sportowych. To, jak bardzo jest ono rozpowszechnioną dzisiaj metoda ćwiczeń, rekreacji czy zrzucania zbędnych kilogramów wynika przede wszystkim z faktu, że człowiek upodobał sobie wodę już w łonie matki i z tego okresu swego życia nauczył się pływać, instynktownie opanowując tę umiejętność. Dlatego też naukę pływania najlepiej jest realizować w jak najmłodszym wieku, jeszcze w okresie wczesnego dzieciństwa. Pływanie jest modne nawet wśród niemowlaków- rodzice uczęszczają na zajęcia wodne, na których trenerzy uczą ich w jaki sposób oni powinni uczyć swoje pociechy pływania. Opanowanie tej sztuki sportowej daje szereg rozmaitych pozytywów, do których warto zaliczyć między innymi błyskawiczne rzeźbienie sylwetki- im więcej pływamy, tym smuklejsze ciało mamy, bardziej umięśnione, ważymy mniej, gubimy zbędne centymetry, niepotrzebną tkankę tłuszczową oraz kalorie. Dodatkowo warto wspomnieć o tym, iż pływanie to rewelacyjne ćwiczenie dla całego ciała i organizmu – pływając, angażujemy praktycznie wszystkie nasze mięśnie, przyspieszamy prace metabolizmu, stając się przy tym zgrabni. Patrząc na tabelę spalania kalorii podczas poszczególnych treningów z różnorodnymi aktywnościami fizycznymi w tle, jednoznacznie wynika, że najwięcej spalamy pływając- aż 700 kalorii na godzinę, przy dość szybkim przemieszczaniu się w wodzie, bądź jakieś 500 kalorii przy umiarkowanym pływaniu rekreacyjnym. W wodzie najbardziej buduje się masę mięśniową- to zatem najlepsze ćwiczenie dla tych, którzy preferują standardowe treningi typu fat burning.

Źródło: