Brak komentarzy

PORADY PŁYWACKIE


Kiedy chcesz dobrze odbyć trening pływacki, w szczególności powinieneś postawić na odpowiedni rodzaj strefy, a mianowicie znajdź sobie miejsce na basenie tak, abyś mógł czuć się swobodnie. Najlepiej dostosuj ową strefę to skali umiejętności pływackich, jakie posiadacz. Istotne jest także to, aby określić, jaki rodzaj wodnych aktywności jest dla Ciebie w danym momencie trafny – czy chodzi o rekreację i czysty relaks, czy też o to, że chcesz popływać w celach zdrowotnych, na przykład rozprostowując kości bądź niwelując ból pleców, czy też rozruszać mięśnie i stawy po dłuższym okresie zastoju. Jeszcze co innego, kiedy decydujesz się na solidny trening o charakterze kardio, który ma być dla Twojego ciała prawdziwym wyciskiem. Pamiętaj, że ten rodzaj treningu, o jakim wspomnieliśmy poniżej, powinien być dopasowywany indywidualnie. Kolejna kwestia to stosowny dobór sprzętu, a dokładniej- nie przesadzaj z wyposażeniem. Dobieraj tylko to, co jest Ci niezbędne. Jeżeli zachowasz zasadę minimalizmu w przyrządach zabieranych ze sobą do wody, wtedy bardziej przyłożysz się do jakości i szlifowania techniki pływackiej. Nie dawaj się ponieść emocjom, odwiedzając sklepy sportowe- wyrafinowanemu pływakowi nie wszystkie te gadżety jakie są dostępne na rynku są w ogóle potrzebne. Wystarczą Ci klasyczne okulary, strój i czepek. Nie ma sensu wybierać szeregu dodatkowych elementów, które czasami tylko negatywnie rzutują na tempo czy styl pływania. Istotną naszą wskazówką jest także praca nad techniką – doskonal pływanie tak często, jak masz ku temu okazję. Warto też rozpocząć trening od solidnej rozgrzewki – niekoniecznie przed basenem, ale i w. Jak? Pospaceruj w basenie, pokonaj opór, wprowadzając mięśnie w intensywny wysiłek fizyczny, przygotowując ciało jednocześnie na ostre pływanie, które za moment mu zafundujesz.

Źródło: