Brak komentarzy

ZALETY PŁYWANIA

Korzyści wynikające z pływania omówiliśmy już powyżej, w zakładce zatytułowanej Po co pływać, gdzie wspomnieliśmy jak duże znaczenie charakteryzowana aktywność fizyczna ma przede wszystkim na rzeźbienie sylwetki. Niemniej jednak nie zapominajmy, że samo chudnięcie to jedno, druga sprawa to modelowanie ciała, na co jak najbardziej możemy sobie pozwolić, regularnie pływając. Zacznijmy więcej od początku – intensywne i systematycznie odbywające sięnauka języka hiszpańskiego Warszawa treningi na basenie mają ogromny wpływ na prace naszych mięśni. Jest to dużo więcej niż bieganie, ćwiczenie na siłowni czy udawanie się na regularne zajęcia z fitnessu. Osoby pływające zyskują to wszystko, co ludzie uprawiający wszelkie wyżej wspomniane dyscypliny plus jeszcze dodatkowo zyskują świetnie wykształcone mięśnie, które sprawiają, że ich postura jest bardzo atrakcyjna. Dzięki pływaniu możemy wyćwiczyć swoje ramiona oraz plecy. Najbardziej angażowane są mięśnie czworoboczne, a także naramienne oraz najszersze mięśnie grzbietowe, które pod wodą są mocno wyćwiczone. Polepszeniu ulegają także tricepsy, które są jędrniejsze, mniej obwisłe i mniej elastyczne, zaś zwarte. Wszystko przez to, że pływak musi wykonywać ruchy rąk, a w konsekwencji tego pokonywać stawiany przez wodę opór, czyli silić się. Znika tym samym nieestetyczny efekt 'pelikana'. Wysmukla się zdecydowanie talia- u kobiet pływających często staje się ona wzorcową talią osy. Podobnie z biodrami, które są znacznie szczuplejsze, tak samo smuklejsze robią się nogi bowiem nie obciążamy stawów, zaś dajemy mocny trening mięśniom. Jest to zarówno trening wytrzymałościowy, jak również oporowy.

Źródło: